A dermisztikus élmény

Igen... Az álmok valóra válhatnak... Ismerj meg Te is egy lenyűgöző történetet.

A Év Szalonja 2015 emlékplakett tulajdonosát megkértük, hogy pár szóban válaszoljon kérdéseinkre.Eddig is tisztában voltunk vele, hogy egy megkérdőjelezhetetlen szaktudással rendelkező, fantasztikus személyiség irányítja a fonyódi Dermisz Szépségszalont, de ezek a válaszok néhány ponton még könnyet is csaltak a szemünkbe. 

Köszönjük, kedves Gyöngyi! Megtiszteltetés veletek együtt dolgozni! 

Kívánjuk mindenkinek aki olvassa e sorokat, hogy úgy váljon valóra dédelgetett álma ahogy Vörös Gyöngyi kozmetikusmesternek, aki válaszaival igencsak elgondolkodtatja az olvasót. 

 

Mikor és milyen megfontolásból döntöttél úgy, hogy kozmetikát nyitsz?

Mindig nagyon szívesen emlékszem vissza, amikor 13 éves koromban nagymamám javaslatára elhatároztam, hogy kozmetikus leszek. Igaz akkor még nem voltam tisztában azzal, mit is jelent kozmetikusnak lenni, de ahogy utána olvastam tudtam: EZ AZ ÉN VILÁGOM! Ettől kezdve tudatosan erre készültem. A szakmám az első pillanattól kezdve a hobbim, a szenvedélyem, ami azóta is az életem minden pillanatát kitölti.

Mi az út, amit az első perctől követsz?

Van egy szó, ami számomra kiemelt jelentőséggel bír, mert NAGYON komolyan veszem, ez pedig a „professzionális” jelző. Nagyon tudatosan került be ez a szó szépségszalonom hivatalos elnevezésébe is, amikor 1988-ban önálló vállalkozást indítottam.  
Fontos számomra a VALÓBAN MINŐSÉGI szolgáltatás, ahol az apró részletek is rendben vannak, ahol a munka iránt érzett szenvedély a levegőben is érződik, ahol a csapat tagjai tökéletesen tudnak azonosulni a vezető céljaival, így egymást inspirálva képesek olyan teljesítményre, melyet korábban elképzelni sem tudtak.
Hiszek abban, hogy a stabilitás és a sikeres működés a tudatos és következetes csapatmunka eredménye.  Ez a csapatmunka az, ami képes kiemelni egy vidéki szépségszalont is az átlagból!

Hogyan választod ki azokat az alapanyagokat, amelyekkel dolgozol, hogyan derül ki számodra, hogy a tégelybe zárt ígéretnek mennyi a valóságalapja?

Azt, hogy mi van a tégelyben, a kozmetikumok összetevőinek ismerete alapján könnyű eldönteni. De tény, nagyon résen kell lenni ahhoz, hogy a profitéhes szépségipar többségében szemfényvesztő kínálatából képesek legyünk kiválasztani azt a márkát, termékcsaládot, ami mindamellett, hogy nem tartalmaz a bőr számára terhelő méreganyagokat, valóban hatékony és eredményes kezeléseket tesz lehetővé, és persze minden más szempontból is megfelel az én, ill. vendégköröm elvárásainak.

Mikor és milyen módon ismerted meg az Age Attraction kozmetikai termékcsaládot?

2011-ben hasonló kezelési metódust alkalmaztam, ötvöztem az akkori elektroporációnak nevezett eljárást a softlézer kezeléssel, amikor kaptam egy levelet, az Age Attraction Magyarország ügyvezetőjétől, mely tájékoztatott a „lézeres mezoterápia” elnevezés védettségéről, és magáról az eredeti elektroporációs eljárásról.
Mivel a levél felkeltette az érdeklődésemet, kutatómunkába kezdtem, és sok minden átértékelődött bennem a különféle kezelési eljárások, készülék hatékonyságáról vagy vélt „hatékonyságáról”.

Milyen információk segítették a döntésedet?

Kutatómunkámhoz nem csak az interneten található szakmai anyagokat hívtam segítségül, hanem lézerspecialista, ill. fizikusok segítségét is igénybevettem. Igen, valaminek alaposan utánajárni nagyon-nagyon időigényes, és bizony sok-sok meglepetéssel is járhat…
Épp ezért fordulhat elő az, hogy könnyen pénzsóvár gyártók, forgalmazók hálójába kerül még egy tapasztalt szakember is.
Sajnos a mai napig sok az olyan készülék, ami csak részben, vagy egyáltalán nem is tudja teljesíteni azt, amit állítanak róla.

Tapasztalatom szerint, a kozmetikusok többsége csak felszínesen tájékozódik, ill. vakon követi a márkaképviseletek, forgalmazók ígéreteit, nem néz mélyen a dolgok mögé, nem fordít a háttér-információk beszerzésére elég időt.

Aki ismer, tudja, hogy mindennek utánajárok, és ebben a témában bizony sok mindent kellett átrágni a tisztánlátás érdekében. Viszont megéri a fáradozást, hogy a mindenkori tudásomnak megfelelően mindig a legjobbat nyújthassam a vendégeimnek.

Miért döntöttél a Meso I Laser és a CW Laser alkalmazása mellett?

A sok-sok kutatás után egy általam felkért „kontrollcsoport” közreműködésével is meggyőződhettem az eredeti elektroporációs eljárás látványos hatásáról. Ennek immár 5 éve, és talán a legjobb bizonyítéka a hatékonyságnak, hogy mára a legnépszerűbb anti-aging szolgáltatásunk a Meso I Laser és a CW Laser.

Mit jelent vendégnek, szakembernek és vállalkozónak az Age Attraction orvoskozmetikai termékcsalád, a Meso I Laser, valamint a CW Laser alkalmazása? 

Vendégeknek látványos kezeléseket, szakembernek elégedett vendégeket, vállalkozónak sikeres vállalkozást. A hosszú távú siker elengedhetetlen feltétele a valóban eredményes és tartós anti-aging hatás biztosítása a kezelések során.

Sikeres, tudatos, hatalmas vendégkörrel rendelkező szakember vagy. Mit gondolsz, azok a vendégek akik hozzád járnak, miért választanak téged?

Ezt mindig megkérdezem a hozzánk újonnan érkező vendégektől.
Szinte egybehangzóan egy szóval válaszolnak: A bizalom.
Tapasztalatom szerint ma már mindenki az internetről tájékozódik, az ott látottak alapján, érzelmi alapon hoz döntéseket. Van egy elvárása, egy elképzelése, ennek megfelelő megoldásokat, válaszokat keres, és ha ezeknek a „paramétereknek” megfelelő információkat talál, kialakul az érdeklődés, majd a bizalom. Sok-sok apró részletből egyszer csak összeáll számára a kép: Megtalálta, amit keresett!
Amennyiben éppen a mi megjelenésünkkel, kommunikációnkkal szimpatizáló érdeklődő olvassa weboldalainkat, posztjainkat, látja a fotóinkat, akkor azok hatására erős érdeklődés, majd ennek eredményeképpen a megfelelő bizalom is kialakul.
Mivel ezeket az anyagokat mi magunk csináljuk, nem egy külsős cég, megvan az a személyes hangvétel és arculat, amivel azok a vendégek könnyen azonosulni tudnak, akiket „megszólítunk”, akik számunkra fontosak.
Természetesen ezt nagyon átgondoltan és céltudatosan építjük fel.
Nagyon meghatározó a személyiségemből fakadó egyéni, „dermiszes” kommunikáció, és a korrekt, egyenes, őszinte tájékoztatás. 
Mindig abból indulok, ki, hogy én magam mit szeretnék megtudni, mit várnék el, milyen körülmények között érezném a legjobban magam.

bizalmat szeretnénk meghálálni, ezért folyamatosan képezzük magunkat és nagyon figyelünk azokra, akik hozzánk betérnek.
2015-ben új szépség részleggel bővítettük szalonunkat, ahol a szépülésre, feltöltődésre vágyó vendég megpihenhet, új erőre kaphat, mert érzi, hogy tettünk érte valami olyat, ami számára nagyon fontos. Éppen ezért új szalonunknak az "Experience by DERMISZ" nevet adtuk, utalva a hitvallásunkra, mely röviden és tömören nem más:
„Nálunk élmény a szépségápolás "

Felelősségteljes munkát végzel, hogy készülsz fel a kezelésekre?

A kozmetikai kezeléseket szépségszalonunk új részlegében, az "Experience by DERMISZ" –ben végezzük, melyet pont azért hoztunk létre, hogy vendégeinknek zavartalan és tökéletes kikapcsolódást tudjunk nyújtani a kezelések ideje alatt. Az illatok, a fények, a kezeléshez, ill. a vendég igényeihez kiválasztott halk zene, mind-mind azt a célt szolgálja, hogy a szépségápolást „dermisztikus” élménnyé varázsoljuk.

Mindemellett nagyon fontos szempont, hogy soha nem térünk el a hivatalos kezelési protokolltól. A Meso I Laser és a CW Laser kezelésekhez is a hivatalosan ajánlott Age Attraction hatóanyag koncentrátumokat, ill. szérumokat és anyagmennyiségeket használjuk.

Mi volt a pályafutásod során a legnagyobb kihívás?

Itt vidéken egy 5.000 főt számláló vidéki kisvárosban felépíteni egy olyan üzleti modellt, egy olyan időtálló rendszert, amit NEM képes megingatni, sem gazdasági válság, sem személycsere. Ami képes zökkenőmentesen, sőt egyre sikeresebben működni még akkor is, ha a körülmények, ill. a vendégek igényei úgy kívánják, hogy komplett termékcsaládot kell váltani.

A változás sosem könnyű, de ez elmúlt közel 3 évtized bizonyítja, hogy a következetes munka, a folyamatos megújulás, az átlag feletti színvonal és a tudatosság meghozza gyümölcsét.

Beszélhetünk a kozmetikában trendekről, ha igen a kozmetikus mennyire képes ezt irányítani, formálni?

Egyértelműen vannak trendek, lásd, új hatóanyagok, új eljárások, stb. Sőt, amennyiben egy kozmetikus megfelelően céltudatos és ambiciózus, ő maga is elindíthat egy trendet.
Mivel személyiségéből, munkamódszeréből fakadóan egyéni stílust képvisel, mely egyre népszerűbbé válik a vendégek körében, ez szép lassan a szakma figyelmét is felkelti. Követői lesznek, egyre többen és többen, és máris elértünk oda, hogy ő maga formálja a szakma egy részét, majd felépít erre egy saját márkát, egy üzleti modellt. Nagyon sok jó példát látni erre a közelmúltban a szépségipar szinte minden területén.

Szerinted mi a kozmetikus legfontosabb feladata, ha nevezhetném így, küldetése?

Úgy gondolom, ha az életed teljes értékű részévé tudod tenni azt, amivel foglalkozol nap mint nap, akkor a munkád a hivatásoddá, a hivatásod a szenvedélyeddé válik.
Aztán úgy érzed az a feladatod, ha úgy tetszik küldetésed, hogy segíts a hozzád fordulókon.
Kozmetikusként nagyon sok lehetőséget, eszközt, „műszert” is kaptunk ehhez.

Mi nem bőrproblémákkal és kisebb nagyobb esztétikai korrekciókkal foglalkozunk, hanem, emberi sorsokra vagyunk döntő befolyással, érzékeny, törékeny női lelkeket ápolunk, és munkánkkal lelki sebeket gyógyítunk.
Mindig is fontos volt számomra, hogy segíteni tudjak másokon, hogy szebbé, jobbá varázsoljam a hozzám forduló vendégeim életét.
Amennyiben képesek vagyunk hasonló gondolkodású vendégeket, munkatársakat magunkhoz vonzani, úgy a legnehezebb időszakokban is képesek leszünk boldogabbá teljesebbé tenni egymás életet. 

Szépségszalonomban egy olyan világot igyekeztem megteremteni, ahol a törődés, az odafigyelés, a személyes kapcsolatok által vendégeim mindig a legjobbat kaphatják.

Úgy érzem, szalonunkban a hölgyek nemcsak a bőrük szépítéséért, ápolásáért látogatnak el, hanem az általunk megteremtett „nyugalmas szigeten” a lelkük ápolásában is részük lehet.

„Hivatásod legyen: élni másokért, s mások boldogságában keresni a magadét.”  Pestalozzi